Jak vytvořit efektivní a zapamatovatelné logo: 4 praktické rady a tipy.

10.10.2024

Doporučení pro vytvoření dobrého loga je řada, pokud ale dodržíte tyto čtyři, zásadnější chybu neuděláte.

  • Jednoduchost. Jednoduché logo je lépe rozpoznatelné a tady i zapamatovatelné. U loga je vhodné vyhnout se komplikovaným detailům, složitá loga mohou působit nečitelně, nepřehledně, a často se následně také "přebíjí" s ostatní grafikou. V malých formátech (např. favicony, některé webové šablony, které velikost loga omezují) mohou být složitá loga téměř nerozpoznatelná. V logu také není dobré používat příliš barev nebo složité písmo.
Jenodušší logo, které lze dobře dále upravit (Zdroj: Canva.com)
Jenodušší logo, které lze dobře dále upravit (Zdroj: Canva.com)
Logo, které je již poměrně složité a barevné (Zdroj: Canva.com)
Logo, které je již poměrně složité a barevné (Zdroj: Canva.com)

  • Originalita. Logo by mělo být unikátní a odlišitelné od konkurence. Při vytváření loga je dobré si konkurenci zmapovat – můžete se tak vyhnout (často i náhodné) podobnosti, a také najít rámcovou inspiraci. Konkurenci ale v žádném případě nekopírujte.
  • Relevance. Design loga by měl odrážet podstatu a hodnoty vaší firmy, barvy a tvary by měly být v souladu s tím, co chce vaše firma prezentovat. Logo by také mělo být nadčasové.
  • Flexibilita. Logo většinou navrhujeme na dlouhou dobu, během které se může vaše podnikání vyvíjet. Logo by proto mělo vypadat dobře na různých platformách i velikostech, od vizitek po webové stránky.

Návrh loga pak můžete – ideálně co nejvíce na potenciálních zákaznících – otestovat:

  • Jak se líbí, nebo je sympatické, především pak vaší cílové skupině.
  • Zda je dobře čitelné (dostatečná velikost a vhodný typ písma, někdy nečitelnost vzniká použitím nebo kombinací grafiky v textech).
  • Zda je srozumitelné a vyjadřuje to, co vyjádřit chcete, zda pro některé uživatele nemá vedlejší, např. negativní, významy.

Autor: Alena Hanzelková